Odhalte marketingovou strategii, která zajistila 16x zhodnocení investice
Odhalte marketingovou strategii, která zajistila 16x zhodnocení investice
V čem spočívá marketingová strategie, která influencerovi @Kubovaenglish doručila
16x násobnou návratnost investice, získala tisíce nových sledujících a pomohla dobýt angličtinou celé česko? Připravte si popcorn, ukážeme vám to.
Přečtěte si příběh Kubovy English, kterému se tohle i díky našemu marketingu podařilo.
S Kubou jsme začali spolupracovat cca před rokem a hned jsme věděli, že to bude bomba. Kuba měl už tehdy jako influencer dobrý organický dosah, takže nám bylo jasné, že výkonnostní reklamou Kubův projekt vystřelíme na měsíc.
V časech hojnosti je potřeba (obecně pro všechny influencery) z toho vytěžit maximum. Organický dosah je určitě fajn, ale představte si, jak velkého úspěchu byste dosáhli, kdybyste k tomu připojili i výkonnostní marketing.
Kdo je Kuba?
Nejznámější česká pančelka angličtiny - tak se sám popisuje influencer Jakub Čáslava, který přišel s neotřelým projektem Kubova English. Jakub zábavnou a hravou formou učí anglicky nejen studenty. Jeho strategií je učit takovým způsobem, aby se lidé u jeho kurzů nejen nenudili, ale hlavně aby si zábavnou formou zapamatovali a odnesli co nejvíce.
Kuba přišel s tím, že chce vytvořit kurz angličtiny pro začátečníky. Prvním krokem pro nás bylo vymyslet atraktivní marketingovou nabídku.
To znamená obléct kurz do takového kabátu, aby už na první pohled byl něčím víc - odlišný od obyčejných kurzů pro začátečníky.
angličtiny
angličtiny
angličtiny
angličtiny
kurz ájiny
Je to jako se svíčkovou, základ omáčky asi moc lidí nenadchne, pokud ale přidáte to správné koření, budou se olizovat až za ušima. My jsme se zaměřili na porozumění lidem, kterým jsme nabídli řešení jejich problému - naučit je jazyk snadnou a zábavnou cestou.
Výhodou online kurzů obecně je jejich nízkonákladovost. Proto jsme chtěli (a mohli) zákazníkům poskytnout více než “pouhou slevu”. Například jsme kromě 50% slevy na kurz přidali ještě 4 další bonusy. Takovou nabídku vám jen tak někdo nedá. Chtěli jsme dát lidem najevo, že náš cíl je jim pomoct a vyřešit jejich problém, tedy neznalost anglického jazyka. Pro zákazníka je jen máloco hodnotnější než firma, která mluví jejich jazykem a snaží se jim pomoct.
Ukažte lidem kolik díky vaší slevě ušetří a jakou hodnotu mají vaše bonusy a dárky. Protože ať je hodnota vašeho produktu jaká chce, díky této strategii v očích zákazníků stoupne. Protože v každé nabídce jde o to, aby vnímaná hodnota byla vyšší než cena produktu. A jako bonus pro vás, lidé se k vám budou rádi vracet.
Tvorba reklamy
Dalším krokem byla tvorba reklamy. Chtěli jsme využít toho, že Kubovým studentem je známý český dabér Michal Holán.
Naštěstí jsou oba skvělí showmani, kteří se kamer nebojí. To se nám hodilo, protože jsme pro ně vymysleli scénář s hereckými scénkami, které byly jako ušité na míru do reklamy na platformy, kde má Kubova English nejvíce příznivců, tedy Facebook a Instagram. Šlo o vtipné a zároveň autentické krátké scénky, které vystihovaly, jak se asi člověk cítí, když neumí anglicky.
Jinými slovy jsme “neangličtinářům” ukázali, že známe jejich problém, který jim pomocí kurzů dokážeme vyřešit.
Když jsme si s klukama nápad odsouhlasili, šlo se točit. Zafungovala mezi námi synergie, díky které vznikla fantastická atmosféra. Kromě toho, že jsme tím společně dokázali scénář ještě více vylepšit, tak jsme se při natáčení neskutečně bavili. Zároveň jsme věděli, že se pobaví i Kubova cílová skupina.
Respektujte chování lidí na sociálních sítích a zohledněte jej ve svých reklamách . Lidé tam nechodí nakupovat, ale bavit se, komunikovat a sdílet své názory. Proto je potřeba, aby vaše reklama uživatele bavila nebo nabízela řešení jejich problémů. Naoplátku od nich získáte více pozornosti, návštěvnosti na váš web a hlavně – vyšší tržby.
Reklama přivádí, web prodává
Věděli jsme, že když reklamou přivedeme návštěvníky přímo na náš web, bude potřeba, jim ukázat jasnou cestu k cíli.
Naší hlavní strategií bylo přivést uživatele rovnou na sales page, tedy podstránku s konkrétní nabídkou, která navazovala na reklamu. Mělo to prostý důvod. Pokud bychom je přivedli na hlavní stránku, kde by viděli všechny dostupné kurzy(prezentační web), mohli by být z tak velkého množství výběru zmatení a odejít jinam.
Soustředili jsme se na tvorbu sales page, kde návštěvník uvidí jednu konkrétní marketingovou nabídku.
Nezbytné prvky na sales page, bez kterých bychom se při prodeji neobešli
Pokud uživatele přivedete skrz reklamu s konkrétní nabídkou přímo na váš web, ochraňte je před zbytečnou rozhodovací paralýzou a ukažte jim pouze stránku s danou marketingovou nabídkou. Koneckonců, kvůli ní také vůbec přišli, ne?
Je e-mailing opravdu dead?
Nesmíme zapomenout zmínit emailing, který měl v případě tohoto projektu přímo klíčové výsledky. Kuba měl připravenou databázi s téměř 30 000 kontakty a drtivá většina z nich byla relevantní. Věděli jsme, že aby měla nabídka u uživatelů šanci na úspěch, musíme ji dostatečně odlišit jak vizuálně, tak textově od ostatních mailů, které lidem denně přichází.
Nám e-mailing zafungoval a první desítky objednávek začaly chodit během úvodních chvil.
Bylo načase dostat Kubovu English mezi lidi. Proto jsme využili META reklamu. Ta nám pomohla zúročit veškeré síly vložené do přípravy výše zmíněných kroků. Žádný z nich jsme nechtěli podcenit, takže jsme jim věnovali maximum. A správná kombinace
- skvělého projektu
- jasné strategie
- originální nabídky
- přehledné sales page
- hodnotných bonusů
- odlišných mailů
nám a především Kubovy přinesla ROAS 16 = každá investovaná koruna se Kubovi vrátila 16x.
Opravdu se vyplatí si kroky připravit postupně a každému z nich věnovat maximum?
Rozhodně ano! Odměnou vám pak bude pozitivní zpětná vazba od uživatelů v podobě uspokojivé návratnosti prostředků vložené do vaší reklamy.
S Kubou jsme si během spolupráce vybudovali tak skvělý profesionálně neprofesionální vztah, kdy věděl, že se na nás může jednak spolehnout, ale že udržíme krok i s jeho originalitou. Proto nám jednoho dne přišla zpráva: „Prosím předělejte mi text do nějaké písničky, zkusím to nahrát jako reklamu“. Jeho přání tedy bylo pro nás rozkazem a my přetvořili text v písničce Hlídač krav.
Text písně
"Když jsme byli malí, učili se 💩
Teď neumíme anglicky a můžu ti říct rovnou.
Že mě to po letech, ve třiceti mrzí!
Pokud chtěl bys být frajer, domluvit se anglicky, Mít to za měsíc a umět to navždycky.
Pořiď si začátečníka, s vánoční slevou!
S Kubou máme prostě vždy o zábavu postaráno. Dokážeme se mu přizpůsobit jako každému klientovi, protože nám na něm záleží a chceme mu dodat ty nejlepší výsledky. Ocenil naši kreativitu, ochotu zavolat si v nevšední časy, vymýšlení scénářů, natočení reklam, tvorbu marketingové nabídky i profesionální nastavení reklam, které doručilo výsledky.
Kromě potencionálních zákazníků je dobré se umět napojit na přání a potřeby klienta. Vyjasnit si jeho představu a stanovit jasné cíle, kterých chceme společně v marketingu dosahovat. My se v tomto případě nebáli lehké vulgarity, která sice u nás není na denním pořádku, ale ke klientovi (Jakubovi) sedí a je jedním z prvků, díky kterým je jeho reklama a celkový marketing Kubovy English pro veřejnost tak nápadná a nezapomenutelná.
Díky spojení všech výše zmíněných taktik, použití správných kanálů a relevantně zacílené reklamě dokázal Kubův účet Kubova English jako bonus přilákat přes 10 tisíc nových sledujících a získat neuvěřitelnou návratnost kampaně 16+.
Slovo na závěr
Kubova English je skvělý projekt, který se výrazně odlišuje nápadem od ostatních výuk jazyků. Je nám jasné, že naše práce zde byla jakousi pomyslnou špičkou ledovce a bylo nám ctí, že jsme tuto příležitost měli a mohli se jí pořádně chopit. Jsme rádi, že se můžeme podílet a přispívat k úspěchu takovým projektům.
Podívejme se společně na váš byznys
Během 20 min callu objevíme příležitosti, které můžete využít pro váš marketing.