Jak vyprodat O2 Universum během pár týdnů
Jak vyprodat O2 Universum během pár týdnů
Zapojte se do příběhu, který je stejně dobrodružný jako světy komiksů a blockbusterů, které Comic-Con Prague oslavuje. V roce 2020 jsme před sebou měli úkol, který byl opravdovou výzvou – vyprodat O2 Universum a vybudovat silnou online komunitu pro festival Comic-Con Prague. Cílem bylo nejen zaplnit arenu nadšenými fanoušky, ale také vytvořit trvalý zájem o tuto akci a angažovanost online.
Naše cesta byla plná překážek, od překonávání historických neúspěchů podobných akcí až po boj v nejistotách pandemie Covid-19. Ale jak se říká, v těžkostech se rodí příležitosti.
Nejenže se nám podařilo dosáhnout úžasného návratu investic (ROAS 22*), ale také jsme díky opakovanému úspěchu Comic-Con Prague získali desítky tisíc sledujících na sociálních sítích. Tyto skvělé výsledky pomohli ke vzniku akce i v Brně - Comic-Con Junior.
*Kolikrát se každá investovaná koruna vrátila zpět
Tato případová studie vás provede naší strategií, kreativitou a odolností, které nás dovedly k úspěchu. Připravte se na know how, které vám prozradí, jak se správná kombinace marketingových technik a odvážných rozhodnutí může proměnit ve skutečný fenomén.
Comic-Con Prague není jen běžným festivalem, je to svátek popkultury, který přináší do České republiky svět plný komiksů, filmů a fantazie. Od jeho zrodu v roce 2020 se tato akce stala mezníkem pro fanoušky všech věkových kategorií, kteří sdílejí vášeň pro sci-fi, fantasy a komiksové postavy. Comic-Con je místem setkání se světovými i tuzemskými herci, režiséry, spisovateli a kreslíři.
Naše spolupráce s pořadatelem - Active Radio - byla zaměřena na vytvoření marketingové strategie pro sociální sítě, která osloví široké spektrum fanoušků a zároveň podpoří prodej vstupenek.
Když se příběh potká s reklamou
Síla obsahu tkví v jeho zábavnosti
Nevíte jakým způsobem zdarma oslovit uživatele, kteří vás nesledují? Reels je nejlepším pomocníkem, který umožní zobrazit váš obsah zobrazit i uživatelům, kteří vás nesledují. Tajemství tkví v přidané hodnotě obsahu. Můžete vsadit na zábavný, edukativní či jinak zajímavý obsah. Čím více se to lidem bude líbit, tím se rychleji se video může šířit.
Naše marketingová strategie pro Comic-Con Prague kombinovala kreativitu s cílenou reklamou, čímž jsme dosáhli významného nárůstu povědomí o chystaném festivalu. Začali jsme s unikátní obsahovou strategií na sociálních sítích, kde jsme vytvořili sérii devíti příspěvků, které vyprávěly příběh. Tyto příspěvky nejen, že vtáhly uživatele do děje Comic-Conu, ale také jim poskytly ucelenou představu o tom, co mohou od události očekávat.
Buďte kreativní! Nesázejte na ty nejjednodušší cesty, v tomto případě na přidávání postu za postem, bez jakéhokoliv promyšlení. Za každým postem by měl být nějaký cíl, ať už krátkodobý nebo dlouhodobý. V našem případě jsme vsadili na příběh, který připraví uživatele na následnou reklamní kampaň nabízející vstupenky na akci.
Soutěže
Dalším tahákem k zapojení co největšího publika byly soutěže. Brandové i výkonnostní. U výkonnostní soutěže nám šlo výhradně o přilákání nových uživatelů.
Věděli jsme, že máme content, který určitou cílovou skupinu zaujme. Proto jsme vymysleli soutěže, jejichž cena byla pro danou cílovou skupinu lákavá a úzce spjata s naším obsahem. Stěžejní bylo mít co nejjednodušší pravidla.
Pokud organizujete soutěž s cílem získat nové sledující, je důležité vykřičet to do světa, kde to uvidí primárně lidé, kteří vás ještě nesledují či dokonce o vás neví vůbec. Jak na to? Využijte reklamu a propagujte příspěvky za branami vašich profilů. Doporučujeme propagovat s optimalizací na “získání interakcí” a na Instagramu na “návštěvnost profilu”.
Naopak u brandových soutěží nám nešlo o růst sledujících, ale o upevnění vztahu s těmi stávajícími. Hlavním cílem bylo ukázat fanouškům, že si vážíme jejich přízně. Odměny by měly být atraktivní a hodnotné, což odráží náročnost úkolů soutěže. Místo aby soutěž vyžadovala pouze jednoduché kliknutí, vyzvali jsme účastníky k úkolům, které měly za cíl vtáhnout je hlouběji do naše světa - jako je návštěva webu, interakce s obsahem, nebo pochopení brandových hodnot. Tento přístup zvyšuje angažovanost a vytváří hlubší vztah mezi fanoušky a vaší značkou.
Důležitou součástí naší strategie byla také spolupráce s influencery, kteří jsou dobře známí v oblasti popkultury. Tato spolupráce nám umožnila rozšířit dosah a zaujmout širší skupinu fanoušků
Našimi aktivitami jsme sjednotili dva typy fanoušků: ty, kteří už měli zkušenosti s podobnými akcemi ze zahraničí a s nadšením očekávali jejich příchod do České republiky, a ty, kteří objevili svou vášeň pro popkulturní festival až během našeho působení na sociálních sítích. Tato kombinace nám pomohla vybudovat silnou fanouškovskou základnu, která byla klíčová pro další rozvoj a růst akce.
Výkonnostní marketing
Využili jsme a rozšířili úspěch obsahu, který již na sociálních sítích přirozeným způsobem získával pozornost. Jak? Klíčem bylo efektivně využít výkonnostní marketing, který nám umožnil tento obsah posunout ještě dále.
Paralelně s budováním fanouškovské komunity přirozeně jsme spustili atraktivní reklamní kampaně na sociálních sítích a Google Ads, abychom zvýšili dosah a přilákali nové návštěvníky. Tyto reklamy byly pečlivě navrženy tak, aby navazovaly na náš obsah na sociálních médiích a zvyšovaly povědomí o akci.
Před plánovanou událostí jsme využili úspěšné posty s vysokým dosahem, které se osvědčily i v rámci výkonnostního marketingu. Ale tím nemyslíme, že jsme příspěvky pouze propagovali skrze tlačítko “propagovat příspěvek” a čekali, jak to dopadne. Použili jsme ID nejúspěšnějších organických postů a vytvořili reklamu skrze Business Manager, kde jsme využili prodejní optimalizace.
Výhodou bylo, že tyto posty přinášely samotné prodeje vstupenek a zároveň interakce získané prostřednictvím reklamy se zrcadlily i na organickém profilu, čímž příspěvek získal větší social proof (více lajků, komentářů, sdílení).
Můžete výrazně posílit prodejní výsledky výkonnostního marketingu díky využití obsahu, kterému se již na vašich sociálních sítích daří. Identifikujte své nejpopulárnější příspěvky a použijte je jako základ pro placené kampaně. Monitorujte klíčové metriky jako jsou 'Nákupy', 'Cena za nákup' nebo 'ROAS'. Tímto způsobem můžete plně využít potenciál sociálních sítí kombinací organického obsahu a cílené reklamy.
Prodejový Boom vstupenek
Při spuštění prodeje vstupenek na událost jsme využili onu silnou fanouškovskou základnu, kterou jsme skrz sociální sítě dlouhodobě budovali a díky tomu jsme dokázali prodat značnou část vstupenek. Obsah zaměřený na prodej jsme opět podpořili placenou online reklamou (social + Google) a maximalizovali tak počet nákupů a návratnost investice. Kombinací těchto sil společně s unikátností akce jsme dokázali s organizátory Comic-Conu vyprodat celé O2 Universum.
FOMO - Prodejní strategie marketingových superhrdinů
Další způsob, kterým jsme chtěli podpořit prodej vstupenek byly časově nebo množstevně omezené nabídky neboli FOMO. Komunikovali jsme například speciální VIP vstupenky, které zahrnovaly setkání se slavnými komiksovými umělci a podpisy oblíbených herců. Těchto speciálních vstupenek jsme nabídli pouze pár, vytvořili jsme tak atmosféru, kde každý fanoušek cítil, že nesmí zmeškat příležitost stát se součástí nezapomenutelného dobrodružství.
Výsledek? Poslední vstupenky na Comic-Con Prague 2023 byly vyprodány dříve, než jsme stihli říct "superhrdina".
Super-
hrdinové pohromadě aneb Den d
Ani v den akce naše úloha nekončila. Měli jsme na starost správu instagramového účtu, abychom mohli sledujícím kreativním způsobem zmapovat highlighty události. Mělo to hned několik významů. Utužování vztahu s fanoušky, přilákání nerozhodnutých zákazníků k návštěvě akce v dalších dnech či ročnících a sběr materiálu pro obsah na sociální sítě do mezidobí konání Comic-Conu Prague.
Pomocí dobře nastavené a naplánované strategii, jsme dokázali přilákat okolo 20 tisíc relevantních sledujících.
A má to teda nějakou filmovou zápletku? Ano, i u nás se zjevil Thanos…
Při prvním ročníku Comic-Con Prague v roce 2020 jsme měli jasnou představu, jak celkový marketing pro tak unikátní projekt uchopit. Měli jsme vizi, strategii a osvědčené postupy, které zafungovaly a ihned po prvním úspěšném ročníku nám jako bumerang vrátily naší snahu v podobě více než uspokojivých výsledků. Nebyl důvod, aby se něco pokazilo do dalších ročníků…
Covid festivaly nemá rád
Jako lusknutím prstu udeřily ty nejpřísnější restrikce při propukajícím Covid-19. Mysleli jsme, že je konec a chystaný ročník vynecháme. Přesto jsme to ale nevzdali a v propagaci pokračovali.
V době nevídaných výzev, jakými byla pandemie Covid-19, se i pro nejzkušenější marketingové specialisty stala implementace osvědčených technik nejistou cestou plnou otazníků.
Museli jsme naší strategii kompletně změnit a najít takovou cestu, se kterou dosáhneme úspěchu. Zaměřili jsme se na atraktivitu marketingové nabídky. Jedním z lákadel bylo například poskytnutí dárku ke každé zakoupené vstupence. Tato strategie nejenže posílila vztah s našimi stávajícími fanoušky, ale také přilákala nové zájemce.
A vyplatilo se! Ty počty nebyly vůbec malé. 18 500 účastníků. Byl to pro nás velký úspěch a utvrdilo nás to v tom vytrvat.
Máme pro vás happy end
V průběhu naší čtyřleté spolupráce jsme čelili mnoha výzvám, ale přesto se nám podařilo vytvořit z Comic-Conu tradici, která přesahuje hranice obyčejného fanouškovského setkání a stává se kulturním fenoménem.
Úspěch Comic-Conu v Praze vedl k rozšíření jeho působnosti i do Brna, kde vznikl mladší bratříček - Comic-Con Junior, který má nyní za sebou již dva úspěšné ročníky.
Tento festival proměňuje města v centra plná fantazie, kde ulice ožívají lidmi v kostýmech oblíbených postav a možností setkání se s filmovými hvězdami. Přináší tak nejen oslavu popkultury, ale spojuje napříč i různé generace toužící po dobrodružství.
Comic-Con Prague je skvělým a jedinečným projektem, a je nám ctí jej propagovat, stejně tak jako to je u našich ostatních klientů jako Kubova English a Liftago. Důležité pro nás bylo z unikátnosti těchto projektů dostat maximum.
Klíčem k úspěšnému marketingu je identifikace a komunikace hodnot, které jsou pro zákazníky důležité. Naším cílem je odhalit tyto unikátní aspekty vašeho podnikání a proměnit je v zajímavý příběh, který rezonuje s vaší cílovou skupinou. Chcete-li ukázat světu, co dělá vaše podnikání výjimečným, rádi vám v tom pomůžeme – stačí se s námi spojit a probrat možnosti."
Gorillaspace nám pomohla v rámci eventu Comic-Con Prague vytvořit strategii komunikace na sociálních sítích a poté optimalizovali a exekuovali obsah i kampaně na Facebooku a Instagramu. Kombinace jejich schopností a atraktivity eventu vedla ke skvělým výsledkům. Díky jejich analytickému přístupu a vstřícné komunikaci s týmem jsme měli po celou dobu přehled o tom, co se děje a mohli jsme adekvátně reagovat.
Podívejme se společně na váš byznys
Během 20 min callu objevíme příležitosti, které můžete využít pro váš marketing.